vrijdag 15 mei 2009

Eerste chatervaring


Als je oefenen met 23dingen niet meerekent, heb ik vandaag voor het eerst echt gechat. En wel een uurtje met Aladin, omdat mijn collega op aladinscholing in Hengelo was.

Ik heb van te voren Wikipedia, Google, Aladin-kennisbank en mijn favorietenlijst als geopende bestanden op de taakbalk gezet om helemaal paraat te zijn.

De chatmedewerkers van Groningen - die ook online waren - waren zo snel in reageren, dat ik maar weinig chats geaccepteerd kreeg. Twee serieuze vragen had ik wel, en dat ging meteen over onderwerpen die mij niet bekend waren:


Is rickrollen gevaarlijk?

Informatie gevonden via Wikipedia

Wat is het nummer van Pokemon Miltank?

Toch snel gevonden via Google


Ja, op de valreep nog een vraag "uit mijn tijd".

Hoe goed waren de songs van de jaren 60?

Ik heb verwezen naar http://sixties.startpagina.nl/


Wat mij opviel, was dat de vragensteller al gauw tevreden is. Terwijl je zelf denkt dat je nog verder moet zoeken.


Ineke Groters

1 opmerking:

TienD zei

Op de praktijkochtend van al@din in Hengelo werd door ervaren chatters uit Rijssen en Hengelo ook gezegd dat klanten soms snel tevreden zijn. Zou je kunnen zeggen dat het op weg helpen met een enkele goede link voldoende is?