woensdag 24 juni 2009

Koninklijke Bibliotheek


De website van de Koninklijke Bibliotheek heeft een nieuwe vormgeving gekregen. Op Bibliotheek2.0 laten een aantal informatieprofessionals weten wat ze ervan vinden. Wat zijn jullie ervaringen met deze website?

2 opmerkingen:

TienD zei

Ik vind hun dossiers heel goed. Ze geven meestal een compleet beeld, met illustraties. Misschien geschikt om als link op je eigen website te plaatsen?

Ineke Groters zei

Misschien iets anders: Mijn collega van IBL wilde via Contact bij de KB boeken verlengen. Toen stond er dit:"
" Stel uw vraag' is de digitale inlichtingenbalie van de KB. Een team informatiespecialisten beantwoordt vragen over onderwerpen op allerlei gebieden. Wij helpen u op weg door te verwijzen naar bronnen op het web, specialistische databases, boeken, artikelen of instanties.
Op een vraag per mail krijgt u binnen één werkdag antwoord van ons
Wij maken geen huiswerk, werkstukken of scripties. Waar wij niet deskundig of bevoegd zijn, zoals op medisch of juridisch gebied, verwijzen wij naar een andere bibliotheek of instelling. Voor vragen over computers of software, moet u zich wenden tot uw helpdesk. Wij beantwoorden geen quiz- of prijsvragen"
Hebben ze deze tekst geleend van ons aladin?