maandag 23 maart 2009

Kennis delen


Vanochtend hadden we een workshop over kennis, leren en kennisdelen. Hierbij was Anneke Manche van Biblioservice Gelderland aanwezig. Zij noemde o.a. Kees Hamann, die een interessante stellingname heeft t.o.v het inlichtingenwerk. Dit is nu solistenwerk, waardoor de klant een beperkt en persoonsgebonden antwoord krijgt. Moeten we via een wiki elkaar steeds aanvullen? Of is aladin de beste aanvulling op de traditionele inlichtingenvraag? Of nog een stap verder: moet het publiek ons aanvullen, zoals bij Hersenkrakers en soortgelijke initiatieven? Of is het en/en/en.

Voorafgaand aan Kennisdelen begin ik maar met Vragendelen met jullie.


Groeten uit Zwolle,

Ineke Groters.

1 opmerking:

TienD zei

Ik vind dat je er alles aan moet doen om te laten zien dat je bij de bibliotheek terecht kunt voor informatie en het antwoord op allerlei vragen, dus en..en..en..en...
Het lijkt me heel goed om het publiek daar bij te betrekken, zeker als ze specifieke kennis hebben over een bepaald onderwerp.
Kees Hamann is van de bibliotheek in Vlissingen, zij hebben op hun site een rubriek 'Vraag van de maand'(zeg maar een iets andere vorm van de Kennisbank van al@din)waarmee ze laten zien wat voor soort vragen de bibliotheek krijgt.