maandag 6 oktober 2008

Chatten met aladin kan weer!


Vanaf 1 oktober beantwoordt aladin ook vragen via chat en MSN.

Chatten met aladin kan op aladin.bibliotheek.nl of door aladinchat@live.nl toe te voegen als contactpersoon aan je MSN-account.

Aladin blijft ook vragen per e-mail beantwoorden. Vragen per e-mail kunnen 24 uur per dag worden gesteld. Chatten kan op alle werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur, en op dinsdag- en vrijdagavond tot 20.30 uur.

Eind 2008 wordt het chatten met Livecom geƫvalueerd. Ook wordt op dat moment in het licht van nieuwe ontwikkelingen opnieuw bekeken welk programma het best voldoet aan de wensen en eisen van zowel de bibliotheek als de klant.

Vanuit Overijssel doen zes bibliotheken mee aan het landelijke chatteam: Deventer, Hengelo, Almelo, Zwolle, Oldenzaal en Rijssen-Holten. Ben benieuwd naar hun ervaringen!

Tineke Datema

10 opmerkingen:

Inlichtingenmedewerkers Overijssel zei

Daar hoort natuurlijk ook weer een widget uit Enschede bij.

Mark Deckers zei

Hmmm heb dit adres natuurlijk gelijk toegevoegd in de msn lijst.
Wat blijkt. Krijg je Harriet als vriendin! Die naamgeving lijkt me niet te kloppen.

Jouke zei

Lijkt mij ook niet te kloppen. Maar wat ik zelf niet snap is dat ze het zo maken dat het een widget is die alleen op bibliotheeksites wordt geplaatst!
Vandaar dat ik er maar een widgetbox-widget van heb gemaakt, zodat je de widget ook kan "getten".
De bedoeling is namelijk (lijkt mij) dat de bibliotheek naar je toe komt (naar je site/je blog/je windows vista sidebar). Dat de widget dus op zoveel mogelijk plekken op internet terecht komt dus. Vandaar.
Maar misschien snap ik het niet hoor, sluit het niet uit :).

TienD zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
TienD zei

Even opheldering over Harriet: ik hoorde dat dit binnenkort aangepast zal worden.
@Jouke: ja!! De bibliotheek komt naar je toe, beter kan ik het niet formuleren.

Mirjam zei

Ik ben ook erg benieuwd naar jullie ervaringen. Wij hadden het afgelopen donderdagmiddag nog niet erg druk...

Jouke zei

al@din chat is niet altijd beschikbaar. Dat vind ik logisch. Wat alleen jammer is, is dat als de chat niet beschikbaar is er alleen een melding komt: "Helaas is er momenteel geen medewerker in staat om aan uw oproep gehoor te geven" . Hallo?? Dan denk ik:is de medewerker ziek, is de computer kapot, hebben jullie een bedrijfsuitje, of....?????
Waarom niet een mededeling dat de chat nu niet "open" is (maar dan natuurlijk beter geformuleerd) en aangeven op welke tijden de chat wel werkt? Lijkt mij gratis promo als je gewoon even de tekst aanpast. Van die dingen dus.

TienD zei

@ Jouke: Ik heb het doorgegeven aan de landelijk servicemanager van al@din.

Jouke zei

Da's mooi. Ben benieuwd.

Jouke zei

Tineke, denk je dat ze het nog voor elkaar krijgen voordat eind december de proef is afgelopen om die tekst aan te passen :-)?
Zelf vrees ik inmiddels het ergste.
Doodzonde dat het niet goed wordt aangepakt vind ik, maar ja..