maandag 5 mei 2008

Goed antwoord van aladin? (1)


Wat vinden jullie van het volgende antwoord? Het komt uit aladin Overijssel. Het gaat erom elkaar aan het denken te zetten, niet om goed of fout. Bijvoorbeeld: wat is je mening over de bron, zou jij als klant tevreden zijn?

Vraag:
Ik wou graag wat info over rookverboden in Nederland
(leeftijd 13 t/m 15)

Antwoord:

In Nederland zal op 1 Juli 2008 een rookverbod ingaan. Hieronder een link naar een site waarop je allerhande informatie kunt vinden over het rookverbod. Je kunt er krantenartikelen vinden, doorlinken naar andere websites, wat de verschillenden politiekepartijen hierover zeggen en hoe andere landen hiermee omgaan: Rookverbod.jouwpagina.nl

4 opmerkingen:

TienD zei

Mijn eerste gedachte bij de bron was: van wie is deze site eigenlijk? Ik erger me snel aan reclame op een site. Aan de andere kant is er via de rubrieken veel te vinden. Zou het niet teveel zijn voor iemand van 13-15 jaar? Zelf even gezocht via Overheid.nl en kwam terecht bij Roken en de Wet. Tja, wat zou de klant ervan vinden?

Henriette zei

Tja, wat zou de klant er van vinden.

Mijn dochter van 15 vond direkt de site van de overheid duidelijker en overzichtelijker.
De informatie is misschien ook betrouwbaarder?

Maar hoe ver ga je in het beantwoorden van een vraag.
Het lijkt mij niet de bedoeling dat wij het huiswerk van een puber gaan maken. Dus volgens mij is verwijzen naar zo'n site in eerste instantie voldoende.

ZINiN zei

Ze vraagt specifiek naar rookverbod in Nederland. Deze site geeft heel veel linken naar rookverbod in andere landen. Ik zou denk ik ook zoeken via Overheid.nl

Vis unita fortior zei

Op de genoemde pagina staan zowel betrouwbare als niet-betrouwbare sites. Daarnaast is de opmaakt rommelige. In feite zet je de vraagsteller voor de "boekkast met alles over het rookverbod" en loop je zelf weer weg. Geen informatie op maat.

Even zoekenn op Google en je vindt al snel:
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o2987n19459.html
http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=119,1640081&_dad=portal&_schema=PORTAL&p_document_id=101132&p_node_id=1451871&p_mode=BROWSE
http://www.horecarookvrij.nl/

Je maakt in dit geval niet het huiswerk van de leerling. Je geeft 3 bruikbare sites, waar hij/zij dan zelf mee aan de slag kan.

Mvg. Vincent Rotermundt
Biblionet Drenthe