woensdag 15 juli 2009

Aladin onmisbaar?


In Bibliotheekblad 15 van 2009 staat een artikel getiteld 'Digitale vraagbeantwoording slaat nieuwe wegen in'. Het gaat over de teruglopende gebruikscijfers van aladin en de initiatieven die in het land genomen worden om de dienstverlening te moderniseren. Bibliotheekdirecties en Noord- en Zuid-Holland vinden vraagbeantwoording via het web nog steeds belangrijk, en zijn daarom in samenspraak met de VOB begonnen met antwoord.bibliotheek.nl. In het artikel wordt door middel van testvragen een vergelijking gemaakt tussen aladin en antwoord.bibliotheek.nl. De conclusie is dat beide diensten meer in de categorie leuk dan onmisbaar vallen. Hoe denken jullie daarover?

2 opmerkingen:

Ineke Groters zei

Ik heb net (na mijn vakantie)het artikel gelezen. Er staat ook in, dat aladin meer gebruik kan maken van de mogelijkheid om de vraag naar een hoger deskundigheidsniveau te tillen. Vinden jullie dat ook?
P.S. In de reisgroep waar ik mee op vakantie was, zaten een paar mensen uit Den Haag. Zij hadden tot 3x toe een vraag aan aladin gesteld - omdat hun zoon in de ban was van de spreuk "vraag het aladin". Maar al de 3 gevallen hadden ze een slecht antwoord gehad. Kan toeval zijn, maar wel jammer natuurlijk.

TienD zei

Volgens mij hoeft dat hogere deskundigheidsniveau in veel gevallen niet, doorverwijzen kan toch ook? De meeste vragen zijn helemaal niet zo moeilijk.