maandag 16 februari 2009

Kan de klant Al@din vinden?


Zo eens per maand kijk ik hoeveel vragen er vanuit Overijssel aan al@din zijn gesteld. Het valt me op dat de cijfers per plaats nogal uiteenlopen, en dat dit niet gekoppeld is aan het aantal inwoners. Voor mij aanleiding om weer eens te kijken hoe al@din op de websites van bibliotheken staat. Dat verschilt sterk. Bibliotheek Olst-Wijhe vindt het logo van al@din voldoende, voor Kampen moest ik even m’n vergrootglas pakken.
Het is goed te zien dat Haaksbergen mee doet aan de ambassadeursactie: zij leggen de nadruk op de voordelen van al@din voor de klant. Bibliotheek Steenwijk pakt het weer heel anders aan. Kijk ook eens bij Deventer en Hengelo.
Ik heb ook nog even buiten de provincie gekeken. Dat stemt mij niet vrolijk, kijk maar eens op de site van Biblionet Drenthe of Utrecht. Persoonlijk vind ik de de FlevoMeerbibliotheek goed omdat ze een voorbeeldvraag erbij hebben staan en ook het chatten promoten. Hoe denken jullie daarover?

Tineke Datema

3 opmerkingen:

Transisalania en Varia zei

Inderdaad behoorlijke verschillen. Is er ook een relatie tussen aandacht op de website en aantal gestelde vragen?

TienD zei

Ja, dat vroeg ik me nou juist af.

Bibliotheek Wierden-Enter zei

Het is goed dat je aandacht besteedde aan dit onderwerp, want tot mijn grote schande staat het logo van al@din ook niet (meer) op onze website.
Ik zal aan onze webmaster vragen of hij het het logo er weer op kan zetten. En op ons bieblog kan ik het zelf doen. Meteen proberen!
Dank voor je attendering!