vrijdag 9 januari 2009

antwoord.nl versus al@din








We hebben net gekeken op de site http://antwoord.bibliotheek.nl/
Onze mening (als Zwolse aladinners) is dat aladin deze service moet bieden – ook in de proeftijd. Dat is een bekend merk, wat op alle bibliotheeksites enz al staat. Wat we nu ook promoten in de landelijke actiemaanden.
Aladin heeft deze beoogde communityfunctie ook in principe in huis, als de Hersenkrakers op de site wat beter gepresenteerd zijn. En de Kennisbank interactiever wordt. Het lijkt ons voldoende als aladin een goed antwoord geeft; de niet-beantwoorde vragen via Hersenkrakers naar het algemene publiek gaan. En het publiek de gelegenheid krijgt om een reactie op / waardering van de antwoorden (uit de Kennisbank) kan geven. Met de chatfunctie erbij, krijg je een goed/verbeterd product.
Uiteraard moet de aladinsite daarvoor ook - op termijn - qua uiterlijk verfrist worden.

De beste wensen vanuit Zwolle,
Ineke Groters

1 opmerking:

TienD zei

Ja, al@din is nu bij veel mensen bekend, ik zou die naam ook vast willen houden. Ik vind het een heel goed idee om het publiek te laten werken aan de Kennisbank, want het is nu heel lastig om deze actueel te houden.