donderdag 15 mei 2008

Weet u een leuke roman voor mij?


Naar aanleiding van een artikel in Bibliotheekblad weer eens gekeken naar Romanadvies, onderdeel van Bibliotheek.nl. Ik zocht met de auteurs Cormac MacCarthy en Haruki Murakami. Dat leverde voor mij verrassende (en onbekende) treffers op, maar bij de meeste schrijvers kon ik niet doorklikken naar de titelinformatie van MOM. Vreemd dat van de geadviseerde schrijvers maar 1 titel zichtbaar is. Wel is het aardig dat het mogelijk is om aan te geven verrassend: meer of minder.
Leesadvies van Bicat bevalt me beter, bijvoorbeeld omdat de titels frontaal gepresenteerd worden. Verder kom je na de presentatie van de schrijvers in de catalogus, dus meteen aanvragen is mogelijk.
Wie gebruikt deze hulpmiddelen, of kunnen we dit soort vragen uit het hoofd beantwoorden?

3 opmerkingen:

steenwijk23 zei

goed idee.dat is best praktisch een gezamenlijk weblog !

druktemaker zei

Vind ik ook!

Vis unita fortior zei

Naast romanadvies van Bicat gebruik ik ook die van Bol.com.
Beiden vind ik goed werkbaar.
Romanadvies van bibliotheek.nl gebruik ik zelden.

Mvg. Vincent Rotermundt
Biblionet Drenthe