vrijdag 2 oktober 2009

Chatten over konijnen en andere zaken


Op vrijdagmiddag chatten we in Zwolle, net als 2 m/v in Groningen. Nu hadden we ineens een gat in het rooster, en ik mocht weer eens 2 uur chatten. Het was niet zo druk, maar volgens mij werken de pc’s in Groningen dubbel zo snel, of ze zitten daar vierhandig binnen de seconde startklaar

Er was 1 serieuze vraag:
Bezoeker: jah ik heb een vraag. In hoeverre wordt er gebruik gemaakt van de bekwaamheden van de medewerkers in de UMC
aladin: Even voor de duidelijkheid: wie bedoel je met de UMC?
Bezoeker: de universitaire medische centrum in utrecht
aladin: Momentje graag, we gaan het voor u opzoeken
Bezoeker: oke bedankt
aladin: Heb je dit al gelezen?
http://www.umcutrecht.nl/overumcutrecht/missie_en_strategie
Bezoeker: neej nog niet
aladin: Ik zou zelf proberen via mail de strategienota te krijgen
http://www.umcutrecht.nl/overumcutrecht/missie_en_strategie/Voorwoord-strategienota.htm
Bezoeker: oke ik zal dit gaan doornemen bedankt voor uw medewerking

En 1 onzinvraag:
Bezoeker: ik heb een vraagje. Wat is de gemiddelde leeftijd dat jongens en meisjes beginnen te puberen?
aladin: Momentje graag, we gaan het voor u opzoeken
Bezoeker: tks
Bezoeker: en weet u ook wat een konijn is?
aladin: Zijn dit serieuze vragen?
Bezoeker: ja, voor een onderzoek
aladin: Wat hebben pubers dan met een konijn te maken?
Bezoeker: niks. Chat is closed by visitor

Via chatlogs zag ik dat de vraag nog een keer gesteld is
nu pakte Groningen op
Bezoeker: hallo ik heb een vraag : wat is een konijn
aladin: een beest?
Bezoeker: nog iets anders of niet zoals een dino ofzo?
aladin: wat bedoel je?
Bezoeker: is een konijn een dino ?
aladin: ik zoek even
Bezoeker: tks
aladin: geen idee eigenlijk . ik zoek nog even verder
Bezoeker: jij bent dom
Bezoeker: zeg eens iets of ik ga weg!
aladin: het is helemaal niet eenvoudig
http://dierenartspraktijk.telenet.be/konijn.htm
Bezoeker: dat zoek ik niet. Chat is closed by visitor

Ook kwam er een vraag : “de openingstijden van vandaag”. Na mijn tegenvraag “Van welke bibliotheek?” stopte de chatter. Hij begon opnieuw aan een chat, die werd opgepakt door Groningen met als vraag: “Waarom vertellen jullie mij niet wanneer de bibliotheek in Tiel vandaag sluit” Tja.

Log closed by Ineke Groters- Bibliotheek Zwolle

Geen opmerkingen: